Dag 14/ zaterdag 21-09-2013

21 september 2013 - Deadwood, South Dakota, Verenigde Staten

Gisterenavond nog even Deadwood ingedoken, eerst even een lekkere steak gegeten in de Buffalo Steakhouse Saloon, daarna naar de overkant naar Saloon no.10., grote saloonbar met live muziek. Nog aan de praat geraakt met ene Mark & Cindy uit North-Dakota, die gingen regelmatig een weekendje hierheen(5 uur rijden!)met de Harley. Het is hier een soort klein Las Vegas, er staan hier in elke hoek en in elk gaatje slotmachines en casino's.De hele omgeving hier is ook doordrenkt met Harley's. Dit komt doordat Sturgis(en dat is het Mekka voor alle Harley-Davidson fanaten)hier ongeveer 20 km vandaan is. Eens in het jaar(augustus)wordt daar de "Bike Week/Sturgis Motorcycle Rally " georganiseerd en dan rijden er hier in de omgeving echt honderdduizenden Harley's(google "Sturgis"maar s..!). Deadwood heeft overigens een roemruchte geschiedenis als goudzoekersplaats in het Wilde Westen eind 1800,en is tevens bekend vanwege de moord op Wild Bill Hickok hier in 1876. Hickok ligt nog steeds in Deadwood begraven, evenals Calamity Jane en Seth Bullock. Deze personen worden tegenwoordig gezien als de symbolen van het Wilde Westen.

In ieder geval, na deze vreselijk interessante inleiding, gisteren was het dus wat later geworden en daarom hebben we vanmorgen uitgeslapen tot wel 08:45u! Daarna moest ik nog even inchecken op onze campground, want daar waren we gisteren te laat voor, en om een uur of 10:00 zaten we aan het ontbijt. Na het ontbijt eerst even LPG(voor koken/ koelkast etc.)laten vullen, en de tank van campertje ook gelijk weer even volgegooid, en we zijn er weer klaar voor..!

Nou ja, klaar, we hebben vandaag rustig aan gedaan, eerst even Deadwood bij daglicht verkend en daarna nog even doorgereden naar Sturgis, wat ik al eerder noemde. Is nu dus allemaal vrij rustig daar, heb nog wel wat foto's bijgevoegd van de "Full Throttle Saloon", de grootste bikers bar ter wereld. Is echt een bizarre tent...Er loopt een ezel door de bar, er staan schoolbussen rechtop in de grond, vrachtwagens binnen, een complete brug buiten, veel gekker kan je het niet verzinnen!
De laatste foto's is ons plekkie hier, niet verkeerd toch..?
Morgen naar Rapid City(+/- 80 km), van waaruit we weer een aantal Nationale Parken gaan ontdekken.......

1. Carola:
    22 september 2013
    Fantastisch allemaal!!! Heerlijk die verslagen!! Op deze manier zijn we er toch een beetje 'bij' ;) xxx