Naam:
Foto’s:
114
Video’s:

Over ons

Wij zijn Ed Roubos & Monique Donker, resp.44 jaar en 39 jaar oud.

Reisliefhebbers, dat zeker. Meerdere malen per jaar korte reisjes, naar van alles.

Via veilingen, speurzoeken naar goedkope tickets, voor een appel en een ei paar

daagjes ertussen uit....En ook voor vrienden en bekenden regel ik regelmatig

budgetuitstapjes.

Met als kers op de taart(voor ons), een (zelf samengestelde)reis naar de Verenigde

Staten in September, op verschillende manieren, in verschillende gebieden en met

verschillende vervoersmiddelen.

Over onze reis

Onze reis begint dit jaar in Denver/ Colorado via Icelandair(overstap Reykjavik),

en het vervoersmiddel is een camper. Onze reis gaat door diverse staten(Colorado/

Utah/ Wyoming/ South Dakota en Nebraska), en is met name gericht op diverse

natuurparken, met als hoogtepunt Yellowstone National Park. De reis zal zo'n 3500

km. zijn en eindigt weer, waar hij begon, in Denver.

De route, evenals de plaatsen, waar wij onze camper gaan neerzetten, heb ik

vantevoren bepaald, aan de hand van recensies/ afstanden/ voorzieningen/

prijzen etc.

Op 2 uitzonderingen na, heb ik echter geen plaatsen gereserveerd, zodat wij altijd

nog kunnen afwijken van ons schema. De uitzonderingen heb ik wel gereserveerd(bij

Yellowstone en Grand Teton National Park), omdat het daar altijd erg druk is, en we

daar wat langer willen blijven. Ik heb daar  2 locaties gekozen, waar je ook nog wat

dichtbij wat stedelijke gezelligheid zit, want door de camper, ben je natuurlijk wat

meer beperkt in je bewegingsvrijheid t.o.v. een rondreis met een gewone auto.

Tevens ben ik via internet lid geworden van de "Good Sam Club", voor $ 20,00.

Deze club geeft korting van 10% op de staanplaatsen en diverse andere

voordelen, een toegangspas voor de nationale parken aldaar  heb ik via

Marktplaats gekocht  Tot zover de voorbereidingen.

Bezochte landen

Wij hebben 21 landen (9%) bezocht:

Bahama's, België, Canada, Duitsland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Luxemburg, Mexico, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.